Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta koło gdańskie poszukuje asystenta /tki / terapeuty/tki usamodzielnienia.
- PO pierwsze DOM
- 25 cze
- 3 minut(y) czytania
Zaktualizowano: 9 lip
Jeśli poszukujesz pracy, w której:
- robisz coś co ma sens i znaczenie;
- istotne są relacje i kontakty osobiste;
- praca przynosi konkretne rezultaty i efekty;
- wdraża się innowacyjne metody i nowoczesne podejście;
- pracuje się zespołowo, włączająco i partycypacyjnie;
- cenisz sobie otwartość i elastyczność;
- realnie się pomaga i wspiera osoby.
Możliwe, że mamy dla Ciebie interesującą ofertę dołączenia do zespołu wspierającego w środowisku (w mieszkaniach) osób z wcześniejszym doświadczeniem bezdomności.
Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta koło gdańskie poszukuje odpowiedzialnej osoby na stanowisko asystent/tka / terapeuta/tka usamodzielnienia.
Poszukujemy osoby z przygotowaniem społecznym a najlepiej psychologicznym/psychoterapeutycznym do zespołu Housing First Najpierw Mieszkanie w Gdańsku. Najpierw Mieszkanie to innowacyjny model, którego głównym celem jest rozwiązanie sytuacji długotrwałej bezdomności osób o wysokich potrzebach wsparcia – więcej o naszym programie tutaj www.popierwszedom.pl
Program Najpierw Mieszkanie realizowany jest ze środków Miasta Gdańska, Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznych oraz ze środków europejskich.
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę lub umowa zlecenie
Miejsce pracy: Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta Koło Gdańskie, organizacja pozarządowa, niezależna, świecka, od ponad 30 lat wspierająca osoby doświadczające bezdomności.
Wymiar zatrudnienia: 160 godzin miesięcznie (wstępne zatrudnienie na 6 mcy).
Miejsce pracy: biuro Gdańsk ul. Gdańska 32 i mieszkania Housing First Najpierw Mieszkanie w Gdańsku (rozproszone, indywidualne i samodzielne mieszkania).
Data rozpoczęcia: lipiec/sierpień 2025 do grudnia 2025 z możliwością kontynuacji zatrudnienia etatowego od stycznia 2026 do sierpnia 2028
Wynagrodzenie: ok 4,5 tyś zł netto. Dodatkowo możliwości realizowania odpłatnych zadań.
Proponujemy:
- pracę w otwartym i ciekawym zespole,
- poznanie i wspieranie ciekawych osób,
- możliwości szkoleń i rozwoju zawodowego,
- robienia czegoś unikalnego i wyjątkowego,
- przeszkolenia i wdrożenia do pracy,
- superwizję,
- zdobywanie doświadczeń w sektorze pozarządowym.
Zatrudniona osoba będzie odpowiedzialna za:
– bezpośrednie asystowanie mieszkańcom/kom w procesie wychodzenia z bezdomności i integracji społecznej w mieszkaniu;
- towarzyszenie i wspieranie procesu niezależności i samodzielności życiowej;
- działania ukierunkowane na utrzymanie i stabilność mieszkaniową, zdrowienie i dobrostan mieszkańców/ek;
- pomoc i wsparcie w umocowaniu na rynku pracy;
– doradztwo w sprawie sposobów organizowania czasu wolnego;
– pomoc w odbudowaniu więzi z najbliższymi;
– nauka dbałości o miejsce aktualnego przebywania, podziału obowiązków;
– wsparcie i motywowanie osoby zagrożonej problemem alkoholowym do odbycia konsultacji z terapeutą uzależnień;
– pomoc w dbaniu o zdrowie (doradztwo w kwestiach higieny, motywowanie do leczenia i rehabilitacji, uzyskania stopnia niepełnosprawności lub niezdolności do pracy);
– wsparcie w zakresie poprawy sytuacji finansowej (regulowanie zadłużeń wyjaśnienie sytuacji alimentacyjnej);
– nauka przestrzegania norm społecznych i prawidłowego rozumienia i pełnienia ról społecznych;
– pomoc w załatwianiu spraw urzędowych;
– pomoc w samookreśleniu i odkrywaniu tożsamości (kim jestem, moje potrzeby i oczekiwania, granice psychologiczne, mocne i słabe strony);
– rozwijanie umiejętności gospodarowania środkami finansowymi;
– identyfikowanie potrzeb, informowanie, zachęcanie i wspieranie z korzystania z innych form pomocy i wsparcia (np. psychologiczne, terapeutyczne, psychiatryczne, opiekuńcze, lekarskie, zawodowe);
– zwiększanie integracji ze środowiskiem lokalnym;
– uczestnictwo w regularnych spotkaniach zespołu wsparcia.
Wymagania:
Wyższe wykształcenie w kierunkach nauk społecznych związanych z pomaganiem i wspieraniem osób (tj. m.in. psychologia, pedagogika, praca socjalna, socjologia, nauki o rodzinie)
Preferowane wykształcenie wyższe kierunkowe (psychologia) lub szkolenia/kursy (szkolenie z psychoterapii) umożliwiające realizacje danego wsparcia indywidualnego.
Preferowane doświadczenie min. 2 letnie w pracy w obszarze pomocy społecznej, sektorze pozarządowym;
Mile widziane kursy z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności, profilaktyki uzależnień;
Otwartość na innych, empatia, odporność na stres;
Sumienność, samodzielność, odpowiedzialność;
Umiejętność nawiązywania kontaktu, motywowania, współpracy.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
aktualne CV wraz z oświadczeniem dotyczącym zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych na mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych/ tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm).
Osoby zainteresowane proszone są o wysłanie wymienionych w ogłoszeniu dokumentów na adres mailowy piotr.olech@tpba.pl, bądź dostarczenie ich osobiście do siedziby Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta przy ul. Gdańska 32 w Gdańsku Brzeźnie w terminie do 15.07.2025 roku.
Comments